Tevredenheidsonderzoek Arriva niet representatief voor Oost-Groningen

23-03-2017 08:26

Bad Nieuweschans- Arriva is woensdag 22 maart met een persbericht naar buiten gekomen en heeft als titel “Reizigerstevredensheid sterk toegenomen in de provincie Groningen”. Er wordt gezegd dat de regionale treindienst in Groningen behoort tot een van de grootste stijgers en werd gewaardeerd met een 7,6 ten opzichte van een 7,3 in 2015. BNS Nieuws heeft het gevoel dat de deelnemers aan dit onderzoek niet uit Oost Groningen komen. Dit heeft te maken dat minimaal het afgelopen half jaar de reizigers met Arriva treinen, met name op het traject Leer-Groningen, te maken hebben gehad met enorme vertragingen en uitvallen. Ook de communicatie op de stations liet veel te wensen over. Ook de nieuwe dienstregeling die eind vorig jaar is ingegaan op genoemd traject verdient niet bepaald de schoonheidsprijs. Nog wekelijks ontvangt de redactie berichten van lezers met “mijn trein is weer niet gekomen” en ook via Twitter lees je met grote regelmaat problemen op het traject Groningen-Bad Nieuweschans. Natuurlijk heeft dit voor een deel ook te maken met de kapotte spoorbrug bij Weener, waardoor er veel bussen ingezet moesten worden. Het is dan ook voor de reizigers in Oost-Groningen te kort door bocht wanneer je leest dat bestuursvoorzitter van Arriva Nederland Anne Hettinga zegt dat ze er in geslaagd om hogere beoordelingen van reizigers te krijgen. Natuurlijk zullen medewerkers al het mogelijke doen om de dienstverlening naar de klant zo goed mogelijk te verzorgen, maar wanneer dit niet naar vertaald kan worden naar de praktijk hebben de reizigers daar niets aan. Op dit moment rijden er nog steeds vele bussen door het centrum van Bad Nieuweschans om eventuele reizigers richting Leer op te pikken, waar overigens niet of nauwelijks gebruik van wordt gemaakt. Deze bussen zorgen veel overlast en trillingen in het dorp en inwoners van Bad Nieuweschans vragen zich dan ook af of dit nog nodig is.