Problemen met Arriva abonnementen; Arriva heeft een reactie gegeven.

05-09-2016 18:06

Bad Nieuweschans-  Er zijn de afgelopen dagen verschillende berichten binnen gekomen, die allemaal te maken hebben met de Arriva abonnementen. De onduidelijkheden, slechte communicatie, niet beantwoord worden etc. Zojuist een mail van het hoofdkantoor van Arriva ontvangen (Heerenveen) met de uitleg. Ik plaats deze mail onverkort..

Beste Frans,

Het klopt dat sinds 16 augustus het Zichtabonnement Groningen is gewijzigd in het Sterabonnement Noord-Nederland. Dit Sterabonnement Noord-Nederland is een abonnement voor op de OV-chipkaart, in tegenstelling tot het Zichtabonnement Groningen wat nog een van de laatste zichtabonnementen was. De prijs is hetzelfde en het principe van sterwaarden en zones is ook gelijk gebleven. Het Sterabonnement Noord-Nederland is zowel in de bussen van Qbuzz als in de Groningse treinen (exclusief traject Groningen-Leeuwarden) van Arriva geldig.

Alle (voormalig) abonnementhouders hebben wij medio juli door middel van een persoonlijke mailing geïnformeerd over deze wijziging, zodat zij hier tijdig op konden anticiperen. Vanaf dat moment was ook de informatie en veelgestelde vragen beschikbaar op onze website. De huidige Zichtabonnementen Groningen blijven ook nog gewoon geldig tot het einde van de looptijd van het betreffende abonnement.

Enkele reizigers hebben wij persoonlijk benaderd omdat voor hun de situatie wel is veranderd ten opzichte van het Zichtabonnement Groningen. Zij maken nu gebruik van een speciale overgangsregeling. Omdat de heer van H. (bekend bij de redactie en één van de briefschrijvers) uit onze informatie nog niet naar voren was gekomen hebben wij hem inmiddels persoonlijk benaderd. Hij kan nu ook gebruik maken van deze tweejarige overgangsregeling en was blij met de oplossing die wij hem hebben geboden.

We gaan er vanuit je zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Ingrid Heijman-van Dijk

Corporate Communicatie
Arriva Nederland